سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  عشق یعنی انتظار منتظر
بر دانشمند است که چون می آموزد، سرزنش مکند و چون به وی آموخته می شود سرمپیچد . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدهای وبلاگ
315084
بازدیدهای امروز وبلاگ
25
بازدیدهای دیروز وبلاگ
27
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
عشق یعنی انتظار منتظر
لیلا شیدا
مدعی شیداییم، اما تا شیدا شدن فاصله بسیار است
لوگوی وبلاگ
عشق یعنی انتظار منتظر
فهرست موضوعی یادداشت ها
مذهبی .
بایگانی
در نکوهش غیبت
مهمانی سلطان عشق
پیوندهای روزانه

بنت الزهرا [319]
یاس نبی [252]
ماه بنی هاشم [374]
پرواز بی انتها [275]
فاطمیون [288]
نور الانوار [269]
برادرم محسن [345]
[آرشیو(7)]

اوقات شرعی
لینک دوستان

اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
غریب آشنا
سایت چهارسو

لوگوی دوستان


























موسیقی وبلاگ
اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:   لیلا شیدا  

عنوان متن مبارزه با بدحجابی؛ آری یا خیر دوشنبه 86 اردیبهشت 3  ساعت 3:43 عصر

چند روزی ا‏ست که طرح مبارزه با بدحجابی و آثار آن را در شهر‏های کشورمان شاهدیم. قصد من این نیست که این طرح را نفی و یا تأیید کنم اما خود به عنوان کسی که چادر را ـ به معنای حقیقی نه استفاده ابزاری از آن ـ به عنوان حجاب برتر برای خود برگزیده‏ام، دوست دارم توجه شما را به چند تا نکته معطوف کنم.

 

جوان یعنی رشد و بالندگی، جوان یعنی تنوع‏طلبی و جوان یعنی الگوپذیری... در این‏که حجاب، از مظاهر دین اسلام است و در دین ما به پوشیدیگی ـ چه در مردان و چه در زنان ـ توصیه شده، شکی نیست و همچنین این‏که در دین ما به حجاب و پوشیدگی نه تنها در ظاهر، که در رفتار و گفتار هم توصیه شده نیز شکی نیست. اما همه می‏دانیم که الأنسان حریص لما منع... یعنی انسان برای چیزی که از آن منع می‏شود، حریص است.

 

به نظر من، به جای این‏که با مظاهر بدحجابی مبارزه کنیم ـ البته آن را نفی نمی‏کنم ـ باید بیایم برای جوان‏هایمان الگوسازی کنیم. سینما و تلویزیون از مظاهر فرهنگ جامعه هستند اما متولیان امر، سینما و تلویزیون ما رو به کدام سمت سوق می‏دهند؟ صداوسیما که رسانه بزرگی هست و مخاطبان گسترده‏ای رو در بر می‏گیره، روز به روز به سمت سراشیبی می‏رود. صرف این‏که شبکه‏ای به نام قرآن در صداوسیما ایجاد کنیم و از چند خطیب دعوت کنیم که گاهی سخنان آنها هیچ جذابیتی برای جوانان ما ندارد، تبلیغ دین را نکرده‏ایم، تبلیغ دین باید در گفتار و عمل و زندگی روزانه دیده شود نه این‏که تنها به شعار بسنده کنیم، که نه تنها سودمند نخواهد بود، که گاها نتیجه عکس نیز خواهد داشت.

 

وقتی به فیلم‏ها و سریال‏های تلویزیونی نگاه می‏کنیم، در اکثر این برنامه‏ها بخش‏هایی از زندگی‏ عادی و روزانه مردم مشاهده می‏شود که در اکثر خانواده‏های ما، چنین فرهنگی هنوز جا نیفتاده است. فرهنگ روابط آزاد دختر و پسر، مکالمه تلفنی آزاد دختر و پسر در حالی که خانواده هم با لبخند شاهد این هستند،‏ آرایش و طرز لباس پوشیدن و... و به تازگی هم شاهدیم که در اکثر فیلم‏ها و سریال‏های ایرانی نیز با کم‏رنگ کردن تصویر و تیره کردن آن، قصد پوشاندن آرایش بازیگران زن ایرانی را داریم.

 

این از تلویزیون ما که مخاطبان زیادی را در بر می‏گیرد و اما سینما... متأسفانه سینمای ما که اکثر مخاطبان آن، قشر جوان مملکت ما هستند، بیشترین ضربه را به فرهنگ جوانان ما وارد می‏آورد. اکثر فیلم‏های سینمایی ما جز روابط عاشقانه و صحبت‏های آزاد و بدون چهارچوب و انواع لباس‏ها و طرز آرایش و رفتار بازیگران چه چیزی را برای جوانان ما به ارمغان آورده است؟ واقعا پیام این‏گونه فیلم‏ها چیست و چه چیزی را به مخاطب القا می‏کند؟

به راستی جوان ما باید از چه کسی الگو بگیرد؟ الگوی جوان ما کیست؟ مگر خداوند بزرگ، اسلام را برای راحتی بشر، کامل‏ترین دین قرار نداد؟ پس مشکل ما دین نیست، جوانان ما هم با دین مشکلی ندارند، مشکل ما فرهنگ‏سازی است... و بیشتر این فرهنگ‏سازی توسط رسانه‏های ما صورت می گیرد. بیایید پالایش را از خود شروع کنیم...

 


  نظرات شما  ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نفس اماره
نمیدانی چه لذتی دارد این حجاب !
خنده دار ترین ها !!!
خواهشا تا آخرش بخون
دلم از دست همه گرفته...
آقا، ما اهل کوفه هستیم!
دل به دل راه داره
چت با خدا
[عناوین آرشیوشده]


 

Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ